סטטוס מרקט - קידום המכון שלך ברשתות החברתיות על ידי גיא פורמן - חגורה שחורה בקידום בפייסבוק ובאינסטגרם

(וסגולה בג'יוג'יטסו ברזילאי)

סטטוס מרקט
יוני 11, 2017 0

קמפיין לייקים בפייסבוק – בעד ו(בעיקר) נגד

 

צר לי לאכזב את אלה שעדיין חושבים כך, אבל קמפיין לייקים בפייסבוק הוא לגמרי אוברייטד. יש דרכים הרבה יותר יעילות להביא אוהדים איכותיים לעמוד העסקי שלכם.

בשנים הראשונות לקיומה של פייסבוק, לייקים אכן היו חזות הכל, ואחת המטרות העיקריות של עמודים עסקיים הייתה  הגדלת מספר הלייקים לעמוד, וכל הדרכים היו כשרות לשם השגת המטרה – החל מקמפיין לייקים ועד רכישת לייקים פיקטיביים ושימוש באפליקציות שונות שעוקפות את מערכת הפרסום של פייסבוק.

אבל…כל עוד אותם לייקים לא מתורגמים בסופו של התהליך (הידוע בכינויו "המשפך השיווקי") ללקוחות משלמים של בית העסק, הרי שהם נמצאים שם רק בשביל הרזומה והשופוני, ועם זה, כידוע, אי אפשר ללכת למכולת.

נכון, יש את העניין של ההוכחה החברתית במספר לייקים גבוה, אולם אם זה לא מתורגם למכירות/לקוחות, יוצא שאתה נשאר "עם הלייקים ביד"…

via GIPHY

בתור התחלה, חשוב להבין שאיכות הלייקים בעמוד העסקי שלך חשובה לך הרבה יותר מהכמות.

הסיבה היא שהאלגוריתמים של מערכת הפרסום של פייסבוק אוהבים מעורבות של גולשים (תגובות לפוסטים, לייקים ושיתופים), ובהתאם להיקף המעורבות הם מעלים ומורידים את החשיפה האורגנית של העמוד העסקי (שגם ככה נמצאת בירידה מתמדת).

ניקח לדוגמא 2 עמודים עסקיים שמספקים את אותו מוצר  –

לעמוד הראשון יש 150 אוהדים שרובם עשו לייק לעמוד היות ויש להם עניין כלשהו במוצר.

לעמוד השני יש 20,000 לייקים, מתוכם 1,000 לייקים של אוהדים שיש להם עניין כלשהו במוצר, והיתר – דרך קניית לייקים פיקטיביים/אפליקציות שונות.

מטבע הדברים, אחוז האוהדים האמיתיים בעמוד הראשון, אשר יגלו עניין בפוסטים הוא ענק, לעומת העמוד השני שרובו ככולו מורכב מאוהדים שאין להם עניין עם המוצר, כך שהמעורבות תהיה נמוכה להחריד, ופועל יוצא של כך – פייסבוק יקטינו כמעט לאפס את החשיפה האורגנית בעמוד השני, כשבעמוד הראשון תינתן יותר ויותר חשיפה אורגנית, בהתאמה למעורבות של אוהדי העמוד (וגם זה עד לגבול מסוים – המדיניות החדשה של צוקרברג נותנת עדיפות בפיד לתוכן של חברים ומשפחה על חשבון חשיפה אורגנית של עמודים עסקיים, וכמובן – פייסבוק רוצים שנשקיע כסף בפרסום ממומן…).

אז מה בכל זאת עושים?

כדי שיהיו לנו עוקבים איכותיים בעמוד העסקי, מומלץ בחום, מעבר לפעילות האורגנית בעמוד, לקדם קמפיין מעורבות (engagement) במקום קמפיין לייקים.

בקמפיין מעורבות אנחנו מקדמים בצורה ממומנת פוסט שהעלינו בצורה אורגנית לעמוד העסקי, וזאת באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק או ישירות מהעמוד העסקי באמצעות Boost Post, במטרה להשיג מעורבות גולשים – תגובות, לייקים ושיתופים.

איך עובד קמפיין מעורבות?

בקמפיין engagement פייסבוק מנסים לקדם את הפוסטים שלנו לאנשים בתוך קהל היעד שבחרנו, להם יש נטיה לגלות מעורבות בפוסטים, וזה על פי הדאטה שפייסבוק אוספים עלינו כל הזמן.

זאת בשונה מקמפיין לייקים, בו לגולש הפוטנציאלי יש נטיה לעשות לייקים לעמודים שונים. ברור לחלוטין איפה מתחיל להיווצר קשר יותר חזק עם המוצר שלכם.

בדרך זו נוכל להגיע לקהל שיש לו עניין מסוים במוצר שלנו והוא מביע עניין זה באמצעות מעורבות בפוסטים הממומנים שלנו.

כרגע קהל זה גילה מעורבות בפוסטים ובהמשך, השאיפה שלנו להביא אותו במורד "המשפך השיווקי", עד להפיכתו ללקוח משלם, דבר שאפקטיבי יותר מגולש שרק עשה לייק לעמוד במסגרת קמפיין לייקים ושכח ממנו לגמרי לאחר מכן.

 

via GIPHY

ובכל זאת, מה עם הלייקים????

אל דאגה, הרבה מהגולשים שיגלו מעורבות בפוסטים הממומנים שלכם, "יטריחו" את עצמם ויעשו גם לייק לעמוד, במידה ועניינתם אותם וסיפקתם להם תוכן איכותי.

בנוסף, יש אפשרות להזמין גולשים שהיו במעורבות עם הפוסטים של העמוד העסקי, לעשות לייק לעמוד.

הסתייגות קלה – אם רק פתחתם עמוד עסקי והוא נטול לייקים לחלוטין, אפשר להתחיל עם קמפיין לייקים ממש בקטנה, כדי לצבור מספר מינימלי של אוהדים שיתחילו "להתניע" אותו ולייצר בו פעילות (למרות כל מה שכתבתי, זה עדיין לא כל כך סקסי להחזיק עמוד עסקי עם מספר חד-ספרתי של עוקבים…).

דבר נוסף שחשוב להבין – כדי שפוסט מסוים יעורר מעורבות אצל הגולשים, זה לא מספיק להעלות פוסט גנרי של Hard sale ולשפוך כסף על קידום ממומן. ממש לא.

כדי שהפוסטים שלכם יבלטו מעל פוסטים ופרסומים של בעלי עסקים דומים, שמתחרים, ממש כמוכם, על אותה חתיכה מ"עוגת הפרסום" בפייסבוק, אתם חייבים לתת לגולשים שלכם ערך, מעבר ל"בואו תקנו אצלי" / "המוצר/השירות שלי הכי טוב בתחום" וכו'.

אף אחד לא אוהב שדוחפים לו פרסומות לפנים, ולכן יש חשיבות עליונה לקריאייטיב של הפוסט – תמונה מתאימה או סרטון ביחד עם קופי מתאים (טקסט שכתוב בצורה שיווקית ומניעה לפעולה), מבלי להישמע כמו פרסומת נדושה. בקיצור, לקדם פוסט שלא נראה כמו פרסומת, ועל הדרך לתת לגולשים תוכן בעל ערך – טיפים שימושיים שקשורים למוצר שלכם, case studies וכו'.

 

לסיכום,

מומלץ בחום לקדם פוסטים בקמפיין מעורבות ולא בקמפיין לייקים, במטרה להשיג אוהדים איכותיים יותר לעמוד, שיהפכו בהמשך "המשפך השיווקי" שלכם ללקוחות משלמים, למעט מקרים של עמוד עסקי שמתחיל מאפס וצריך "להתניע" עם קמפיין לייקים ראשוני.

חשוב לזכור שרק שילוב עקבי של תוכן איכותי וקריאייטיבי שנותן ערך ממשי לגולש, ביחד עם קידום ממומן (ואופטימיזציה יומיומית של הקמפיינים), יביא לאורך זמן לתוצאות הרצויות.

אני כאן בשביל לשלב עבורכם בין שני הדברים.

Share
Tags: